Sharp leverde in totaal 23 printers. Het gaat om kleurenprinters voor op het kantoor, o.a. de MX2651- en MX-5071, en zwart-wit-printers zoals de MX-B450 voor de verzendnota’s in het magazijn. Voor de technische afdeling is gekozen voor MX-B427W-printers met hoge kwaliteit en scanfunctie, omdat deze afdeling op een andere locatie zit en medewerkers via deze printers gemakkelijk documenten kunnen scannen en naar andere locaties kunnen sturen als dat nodig is. Het document komt dan na het scannen direct via mail in de inbox van een collega op een andere afdeling of vestiging.
Positief terugkijken
Terugkijkend op het printerproject is Geurt Barten erg tevreden. “Om te beginnen hebben we nu één aanspreekpunt: de helpdesk van Sharp. Zodra er een probleem is, maken we een ticket aan en komt Sharp in actie. Dat gebeurt snel en efficiënt. De technische mensen van Sharp kennen ons intussen erg goed, en weten daardoor ook goed wat onze specifieke noden zijn.”
“Ook het tonerbeheer is een stuk eenvoudiger geworden”, zegt Barten. “Via de Sharp-software wordt vanuit de printer automatisch doorgegeven wanneer het tonerniveau laag is. Vervolgens krijgen we snel een nieuwe toner toegestuurd. Daarnaast worden de tellerstanden van de printers automatisch opgevraagd. We hoeven ze dus niet meer manueel door te geven: erg handig. Nog een ander belangrijk en vooral praktisch voordeel: in de MX-B450-printers van het magazijn kan in één keer een pak papier van 500 vellen. Dat scheelt steeds tussendoor moeten aanvullen.”