SQLI Digital Experience and Adobe have been chosen by Sharp Electronics Europe to complete an overhaul of its B2B strategic commerce platform in a multi-year project.
The new digital platform, built on Adobe Commerce, will serve both Sharp’s indirect and direct sales channel business, including its IT services business, print business and solar energy business across 19 countries.
Sharp Electronics Europa kiest na een concurrerende pitch voor SQLI Digital Experience en Adobe om gedurende een meerjarig project hun B2B-verkoopsplatform te moderniseren. SQLI zal het ontwerp, de constructie en de ondersteuning van het nieuwe platform leveren. Dat nieuwe digitale platform, gebouwd met Adobe Commerce, zal zowel voor Sharp's indirecte als directe verkoopkanalen (IT-services, printoplossingen, zonne-energie diensten) gebruikt worden in 19 landen, waaronder België.
De eerste fase van het project is het oude platform, Intershop, vervangen. Dat zou finaal moeten zijn tegen augustus 2023. Daarna kan het verspreid worden naar alle Europese markten en kanalen van Sharp tegen eind 2024.
Als onderdeel van Sharp’s digitale transformatie werd bovendien ook de website van bijna alle Europese markten in een nieuw jasje gestoken.
Dit “commerce” gedeelte is de volgende stap in het ambitieus moderniseringstraject van Sharp’s digitale platforms met als doel de klantervaring zo optimaal mogelijk te maken, nu én in de toekomst.
Jason Cort, Directeur Productplanning en Marketing bij Sharp: "We moeten onze systemen blijven updaten zodat we onze klanten niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst op een gebruiksvriendelijke manier kunnen bijstaan. Dankzij deze nieuwe digitale technologieën kunnen we niet alleen ons concurrentievermogen en onze efficiëntie in heel Europa verbeteren, maar vooral onze klantervaringen naar een hoger niveau tillen.”
"Het Adobe-platform zal een meer consumentgerichte gebruikerservaring bieden, wat vandaag de dag de maatstaf is, en zeer belangrijk is voor onze B2B-klanten. We hebben ook de mogelijkheid om uit te breiden als en wanneer het bedrijf dat vereist. Met een robuuste, flexibele basis als Adobe Commerce kunnen we op de veranderingen in de markt inspelen en onze groei in de toekomst versnellen."
Jonty Sutton, UK CEO van SQLI Digital Experience: "Het is een eer om samen te kunnen werken met een iconisch merk als Sharp, hun intern projectteam en onze jarenlange strategische partner Adobe. We zijn volop bezig met het project en hopen met het nieuwe platform een verschil te kunnen maken voor Sharp."
Suzanne Steele, VP en MD bij Adobe in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, het Midden-Oosten en Afrika: "Als het gaat om de online interfaces van bedrijven, zijn de verwachtingen van klanten vandaag de dag echt torenhoog. Sharp’s nieuwe digitale platform legt een sterke basis om hun online ervaring te transformeren, over alle markten en business units heen."